Mar 27, 2006

M’he estimat molt la vida (V.A.Estellés)

Avui 27 de Març, va morir el nostre estimat poeta Vicent Andrés Estellés.. Jo, personalment l´aprecie moltíssim i admire com molts altres la seva poesia, que amb un to rebel ens endinsa en el racó més profunt del notre cos o de la nostra terra.



Em dius amic, que escriga unes memòries.
Això ho fan bé els polítics i els lladres,
que són aquells que tenen què contar.
També sol ser cosa honesta de putes:
tenen allò que hom diu experiències.
Jo no ho sé fer, i a més a més això
-perdona'm tu- em sembla innecessari.
Allò que pot tenir cert interès
és el que he escrit i roda ja pel món.
Sols he sabut -si alguna cosa sé-
narrar allò que passa al meu davant,
uns accidents, una geografia,
uns litorals de perfumada línia,
els tercs treballs d'unes mines de plom,
el seu comerç. Jo no he estat mai poeta.
Com vols que jo escriga unes memòries?
És el que he fet, et diré, si insisteixes.
Jo no he fet més que escriure unes memòries,
uns incidents de navegacions.
L'home que sóc s'estima més romandre,
amb passions i manaments d'un foc,
lluny d'una llum fàcilment excessiva.
T'ho dic, i dic desistiment, dolor.

2 comments:

Begonya Mezquita said...

quina imatge més tendra!

Anonymous said...

val la pena llegir. Em va semblar molt informatiu com ho he estat investigant molt darrerament sobre qüestions pràctiques com ara parlar sobre ...